marți, 16 aprilie 2024

Fostul meu viitor lamai

 


De fapt au fost doi. Lucram la ICAPPA Giurgiu si aveam in responsabilitate satul Obedeni in judetul Giurgiu. Acolo era o casa cu o veranda mare in care se lafaia un lamai care ocupa toata suprafata de fapt volumul de la 1 m in sus din veranda. Am cautat pe cel care locuia acolo si am vazut ca ce aveam sa vad la Postdam si Jibou cu lemongerii sau cum le ziceau pe vremi erau mici copili fata de ce avea omul acela. De la boboci la lamai gata de luat si acrit bio cum zic astia acuma erau la fericitul cu veranda sticlaroasa! Am rugat un tamplar din zona, am platit un hardau din lemn cam de 1 m la buza de cam 50 cm adanc si greu rau pe care cu elan pionieresc l-am carat acasa si pus in boxa. Am semanat cateva seminte de la lamai sexoase si... apoi i-am altoit si... asteptare. Se vede ca balconul meu sau alte cauze au tinut sterpe cele doua plante alese de noi si puse in ghivece de dimensiuni normale. Am reparat distrugerile din balcon facute cu mai multi ani in urma de centrala de sus clocotilde cam cand frantuza era platita regeste la superautostrada fosta viitoare dar fiind ca la noi platita cui trabe dar nerealizata… Si asa poate suparati ca ai lor confrati de la Jibou si Potsdam se lafaie cu asicstenti cum zicea cand era mic unul din fii mei nu au vrut sa se dezvolte sau sa dea macar o lamaita... Mi-au inundat si boxa, fara speranta am aruncat hardau’ alaturi de atatea amintiri… iar lamaii cu ani pe umeri (ramurele) erau juni si firavi dar mai ales nelamaiosi! Acum poate la aer, la soare le vine vremea, contastand cu ce este in jur... Poate ii vor prii macar lui ca fratiorul a trecut in lumea uscaturilor de ceva vreme... Asta e nu toate merg cum visam, ca Amza cu porumbul vazut la un western la cine trabe, ma gandesc si eu cum era sa am lamai de la boboc la stoarse si lamaioase...  


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu