sâmbătă, 12 septembrie 2015

Taina spovedaniei

Bunica mea a decedat pe 23 noiembrie 1987. Pentru dansa eu am fost un cadou la aniversarea fix a cincizeci de ani de viata. Bunica m-a obisnuit cu grija pentru amintirea celor dragi si disparuti si tot ea ma lua la Bisericile Ruseasca, Bulgareasca sau Catedrala Ortodoxa din Tulcea atunci cand erau cele mai importante sarbatoti anuale ale Ortodoxiei. Este inmormantata in cimitirul din Tulcea. Un loc unde de fiecare data cand ajung "acasa" trebuie neaparat, indiferent de vreme sa ajung!




Am fost si vara aceasta la cimitir si cand am ajuns langa mormantul in care sunt alaturi de ea ramasitele pamantesti ale bunicului si strabunicului, tatal ei, am gasit o brosura murdara de pamantul argilos de acolo.
Am citit-o in lumina aceea unica a Tulcei, am simtit o lumina interioara cum poate ar simti toti cei de rit ortodox daca ar avea parte sa citeasca intre doua ClicK-uri sau opere ale emanatilor dezidenti ...o astfel de insiruire de povete pentru viata de acum si de dincolo...
Mai e undeva in cimitir mormantul fostei noastre chiriase Filipescu Claudia inmormantata impreuna cu sotul care decedase cu mult inainte de a parasi si ea lumea in care i-a fost credincioasa, in anul 1969. Ce mester fotograf a reusit sa faca o asemenea poza care dainuie pe crucea lor printre semnele uitarii cu imaginea celor doi fosti indragostiti...in vremelnica si scurta lor trecere pe asta lume.....
E o dovada ca ce e virtual ramane un fas, ce e facut cu frica de Dumnezeu, maiestrie si credinta, bun simt si suflet curat ramane, pana cineva fara suflet, fara inima si fara Dumnezeu va veni sa faca bani si din acel mic colt de univers...
La Tulcea in cimitir parca se vedea ca mai e un fir de frica de Dumnezeu, PANA CAND!!???



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu